Short stay je must have u našoj destinaciji

Short stay je must have u našoj destinaciji

Mobilne kućice s bazenom okružene maslinama i smještene u vikend destinaciji idealne su za bijeg od gužve i stresa urbanih hrvatskih gradova, ne samo stranih posjetitelja. Kako Fabio namjerava produžiti sezonu i orijentirati se na domaće goste, posebno u predsezoni reći će nam u nastavku. Fabio je voditelj poslovanja Ilyria mobilnih kućica i s nama će podijeliti svoja iskustva, a posebno pričamo o prednosti „short stay“ boravka.

ILLYRIA apartments su mobilne kućice ili apartmani? Možete nam više reći o smještajnom objektu kojim upravljate ?

Riječ je o mini kompleksu mobilnih kućica smještenih oko bazena. Početni naziv bio je samo Illyria, ali smo u prvoj godini imali goste koji su mislili da je riječ o profesionalnom hotelskom smještaju ili resortu, tako da smo dodali Apartments kako bi se uklopili u okvire koji su više karakteristični našem području. Smatram da bih nas ukratko najpreciznije opisao kao obiteljski bed&breakfast, s obzirom da raspolažemo sa više jednakih jedinica te svako jutro gostima na njihovu terasu služimo personalizirani doručak u željeno vrijeme.

Kompleks se sastoji od 4 Studio jedinice za dvije osobe, te 2 Suite jedinice (2+2) koju najčešće unajmljuju obitelji. Jedinice su funkcionalno izvedene i dobro opremljene tako da mala kvadratura, koja je predstavljala potencijalno veliki nedostatak, gostima uopće nije problem. Specifično za naš smještaj je da svaka jedinica ima svoju terasu na kojoj se nalaze kuhinja i prostor za sjedenje, čime smo interesantni onima koji žele što veći dio odmora provesti na otvorenome. Dodatno se to pokazalo kao veliki plus kod obitelji s djecom, gdje roditelji mogu kuhati ili raditi na računalu, a istovremeno držati na oku djecu koja se zabavljaju u bazenu.

Smatram da je upravo bazen ono što najviše privlači goste te da smo jedan od rijetkih smještaja gdje je on pristupačan mladim parovima, koji su upravo naši najčešći posjetitelji. U našoj okolici bazenima uglavnom raspolažu hoteli, koji su redovno ipak višeg cjenovnog ranga, kuće za odmor koje su pak u pravilu namijenjene većoj grupi ljudi, ili kampovi gdje se bazen dijeli na puno veći broj korisnika nego kod nas. Trudimo se goste privući sadržajima, tako da od prošlog ljeta nudimo i hidromasažnu kadu, a za sljedeću sezonu pripremamo finsku saunu, prvenstveno za posjetitelje u proljetnom periodu. Zanimljivo je i da je bazen grijan, te se može koristiti cijele godine.

Što biste rekli o Skradinu kao destinaciji za goste? Koliko se gosti zadržavaju?

Skradin je pretežno tranzitna destinacija i uvelike se razlikuje od tipičnog jadranskog turizma. Generator turizma je naravno NP Krka, čiji obilazak u principu traje jedan dan, pa tako i zadržavanje gostiju u Skradinu podrazumijeva jedno ili dva noćenja. Dok iznajmljivači na obali smještaj teško izdaju na manje od 5 ili 7 dana, u Skradinu je u nekoj mjeri riskantno postaviti čak i minimum od 2 noćenja, naročito u periodu izvan špice sezone. Dodatno, dok mnogo dugogodišnjih iznajmljivača iz obalnih mjesta dobar dio kapaciteta puni „starim“ gostima, takvih je slučajeva u Skradinu ipak znatno manje.

Naši su posjetitelji najčešće ljudi koji rade turu po Dalmaciji, i u pravilu se ne zadržavaju na jednom mjestu više od dva dana. Npr. slete u Dubrovnik, unajme automobil i dva tjedna se polako kreću prema sjeveru i onda iz Zadra lete kući, ili obratno. Dio priče je nekada i Zagreb ukoliko žele posjetiti i Plitvice.

Razlika je i u strukturi gostiju, pri čemu je domintanta klijentela iz zapadne Europe, koja je sklonija takvoj vrsti odmora. Npr. u 2019. godini skoro trećina naših gostiju bila je iz Belgije i Nizozemske, relativno neuobičajenog tržišta, još toliko iz Njemačke i Austrije, dok smo ''tradicionalnih“ gostiju iz Istočne europe imali svega 5%. Ove godine je to naravno izgledalo nešto drukčije zbog ovisnosti daljih tržišta o zračnom prometu, ali iznenadio nas je veliki broj posjetitelja iz Hrvatske, i to uglavnom ljudi iz branši vezanih uz turizam, koji su zbog smanjenog obujma posla odlučili sebi priuštiti ljetni odmor i odsjesti upravo kod nas jer smo im se činili kao zanimljiv smještaj.


Što biste naveli kao prednosti minimal stay-a od 1 ili 2 noćenja?

Pri izdavanju smještaja sa niskim prosječnim brojem noćenja dolazite u kontakt sa više gostiju, a smatram da to najviše odgovara iznajmljivačima koji se bave poljoprivredom i na taj način plasiraju svoje proizvode, a takvih je u Skradinu, kao i u cijeloj Dalmaciji, mnogo.

Kao prednost bih naveo i manju ulogu cijene pri odabiru smještaja. Smatram da gost više obraća pažnju na sadržaje i kvalitetu boravka jer kad je riječ samo o jednom ili dva noćenja, ljudi su spremniji „počastiti se“, i mislim da je tržište poput Skradina vrlo zahvalno za iznajmljivače koji se žele natjecati kvalitetom, a ne nižim cijenama.

Kako takav minimal stay utječe na cijenu, recenzije i vašu organizaciju ?

Veliki broj izmjena podrazumijeva više posla, prvenstveno u segmentu čišćenja, a time zahtijeva i veću cijenu po noćenju. Kako se taj trošak može smatrati fiksnim, neovisnim o duljini boravka, trudimo se biti konkurentni primjenom dinamičnog cijenika, odnosno popustima koji se ostvaruju već za 2 ili 3 noćenja.

Dobra organizacija je vrlo bitna jer u periodu od sredine lipnja do kraja rujna uglavnom nemamo dan bez bar jednog izlaska, a nerijetko se događa da na isti dan treba pripremiti i 3 ili 4 jedinice. Upravo iz razloga što je takav prosjek noćenja bio očekivan odlučili smo se za mobilne kućice male kvadrature, što nam omogućuje da čišćenje do najviših higijenskih kriterija možemo ostavariti u kratko vrijeme. U principu riječ je o svakodevnom poslu, koji se ne može obavljati usputno te zahtijeva stalno osoblje, a služenje doručaka je dodatni segment kojim se izdižemo iz „hobby iznajmljivanja“ prema „profesionalnom ugostiteljstvu“.

Smatram da je bitan faktor kod recenzija dojam koji domaćin ostavlja na goste, a u ovakvim je uvjetima period za povezivanje naravno kratak. Ipak, za nas to ne predstavlja prepreku.


Poznato je da su recenzije gostiju često nerealne. Jeste li ikad primili takvu recenziju i kako ste na nju reagirali?

Za mene je to nešto očekivano u radu s ljudima, ali takvih je recenzija, odnosno ljudi ipak bilo jako malo. Na takve recenzije odgovorim profesionalno, ali isključivo s idejom da pojasnim izrečene tvrdnje potencijalnim budućim posjetiteljima, koji prije rezerviranja čitaju recenzije. Osobno me takve recenzije ne diraju, upravo iz razloga što je njihov broj zanemariv, te sam fokusiran na prosječnu ocjenu i kritike iz recenzija koje smatram opravdanima, te ih koristim kao naputak za poboljšanje. Smatram da je upravo to razlog zbog kojeg nam ocjene rastu, a u recenzijama je kritika uvijek sve manje.

Koliko dugo traje sezona i kakvi su planovi za budućnost?

Uglavnom otvaramo oko Uskrsa, a zatvaramo krajem rujna jer se tada okrećemo proizvodnji maslinovog ulja. Jako sam zadovoljan popunjenošću u periodu od sredine lipnja nadalje, a želja je pojačati period predsezone. Smatram da je to teško ostvariti isključivo putem klasičnog najma, te se planiramo okrenuti suradnji s grupama, koje bi zakupile čitavi kompleks na nekoliko dana. Trenutno surađujemo s jednom grupom iz Poljske, koja nas u sljedećoj godini planira posjetiti tri puta na 6 dana, i to krajem ožujka, početkom lipnja i krajem rujna, odnosno u periodu kada popunjenost nije potpuna. Bilo je još upita i pregovora, ali uslijed pandemije je izostala realizacija.

Druga ideja je pokušati postati vikend destinacija gostima iz ostatka Hrvatske. Posjećenost NP Krka vikendima nije zanemariva ni u predsezoni, pri čemu je veliki broj domaćih gostiju. Vrijeme je uglavnom sunčano i toplo, a dok je more mnogima prehladno za kupanje ja se nadam da ih mi možemo privući grijanim bazenom i ostalim sadržajima.

Iznajmljuješ smještaj? Imaš dobro iskustvo ili savjet? Podijeli s nama svoju priču! #superdomaćin