Na svoju uslugu gledaj očima gosta

Na svoju uslugu gledaj očima gosta

Donosimo vam inspirirajući intervju s vlasnicom Pocco Locco Apartments u Biogradu - Doris Dobrić.

Razgovarale smo o važnosti domaćina, zadovoljstvu gostiju, ulaganju u kvalitetu smještaja te o uspjehu njezinih apartmana.

Doris se aktivno bavi iznajmljivanjem obiteljskom smještaja od 2009. godine. Privatno obožava putovanja i upoznavanja novih egzotičnih destinacija, a iskustva koja donese s putovanja rado primjenjuje u svom obiteljskom poslu. Njena obitelj ugostiteljstvom se bavi posljednjih 18 godina i može se reći da je Hospitality njihov stil života.

Koliko apartmana se krije iza naziva PoccoLocco Apartments, kako je počela Vaša priča i kakvi gosti Vam najčešće dolaze?

Trenutno vodimo 4 apartmana, a želeći ponuditi nešto novo i ugodno, prvi smo u našem mjestu gostima ponudili apartmane s bazenom, još prije dvanaest godina, kada je to stvarno bila rijetkost. Ideju o ugradnji bazena dobili smo prilikom našeg putovanja na Mauricijus, kada smo uvidjeli da gosti vole uživati u hotelskom bazenu, s koktelom u ruci, unatoč blizini nevjerojatno egzotičnih plaža. Najčešće imamo goste iz Austrije, Njemačke, Poljske, Češke i Velike Britanije.

Koliko dugo traje sezona u Biogradu i što mislite da je ključno za bolju popunjenost Vaših apartmana?

Trajanje sezone u Biogradu ne razlikuje se puno u usporedbi s ostatkom Dalmacije, dakle lipanj, srpanj, kolovoz i polovica rujna (najčešće povezano s početkom školske godine). No, ipak, vrhunski iznajmljivači uvijek se mogu pohvaliti prvim gostima već oko Uskrsa pa sve do kraja sezone kupanja i početka prvih kiša. Kako? Za popunjenost je ključna ponuda i, naravno, usklađenost ponude s cijenom koju gost plaća. Kako bi zadržali goste u predsezoni i podsezoni, sadržaj unutar apartmana mora biti prilagođen i hladnijem/kišovitom vremenu (natkrivena terasa, grijani bazen, lijepo uređen apartman, grijanje). Vrlo je korisno gostu preporučiti i ponuditi mjesta koja mogu posjetiti u blizini Biograda, poput nacionalnih parkova, adrenalinskih parkova i sl. te gradove i otoke u blizini. Proljeće i jesen upravo su savršeni dijelovi godine za razgledavanje i obilazak.

Na svojim putovanjima odsjedate li i Vi u privatnom smještaju?

Iskreno, više smo orijentirani na hotelski smještaj jer se nakon mukotrpne sezone volimo opustiti i maksimalno uživati, a upravo nam takav vid odmora nudi hotelski smještaj.

Možete li usporediti razinu gostoprimstva u Hrvatskoj i vani? Kakvi su Hrvati domaćini u odnosu na neke druge zemlje?

Smatram da je problem hrvatskih domaćina taj što se trend obiteljskog smještaja razvio jako brzo i domaćini znaju da će 'biti puni' većinu sezone, uz minimalan trud. Zemlje koje smo posjetili odavno su već top turističke destinacije i dobra usluga i gostoprimstvo se očekuje. No, imali smo i pokoje negativno iskustvo. Nije ni kod nas, ni vani sve crno-bijelo. Naravno, ima i kod nas ljudi koji žive turizam i znaju da je domaćin taj koji je tu zbog gosta, a ne obrnuto. Takav se pristup sve više prepoznaje i cijeni među gostima, što se pokazalo upravo u ovoj teškoj sezoni koja je iza nas.

Kako biste sebe ocijenili kao domaćina? Ima li nešto posebno što radite za svoje goste prilikom dolaska/odlaska i slično ?

Gostima se uvijek maksimalno posvetimo. Ako znamo da dolazi obitelj s malom djecom, a kasne na check in, priredimo im osnovno za prvu ruku (pahuljice i mlijeko, rukavice i napuhance za kupanje) da ne moraju s djecom odmah ići u trgovinu. U novonastaloj situaciji s Korona virusom, ako gost želi što manji kontakt, to poštujemo, no dostupni na mobitel tijekom cijelog njihovog boravka. S obzirom da se bavimo ugostiteljstvom, svaki gost dobije kupon za koktel dobrodošlice u našem baru na plaži.

Ulažete li svaku godinu u apartmane i što smatrate važnim za održavanje kvalitete smještaja?

Naravno, konstantno ulaganje ključ je uspjeha. Već smo stekli neke stalne goste koji odmah pri dolasku primijete novosti, koje ih jako razvesele. Ulažemo ovisno o potrebama, ali uvijek se trudimo podići kvalitetu i ponudu naših apartmana na višu ljestvicu. Na prvom nam je mjestu higijena apartmana pa su često ručnici, jastuci i posteljina novi jer je to najmanje što možemo i moramo osigurati gostu. Važno je da gosti to vide, a njihovo zadovoljstvo se osjeća.


S kakvim problemima se suočavate u svom poslu?
Kao i većini vlasnika apartmana koji žive u sklopu kuće u kojoj su apartmani, smeta mi nedostatak privatnosti. Prilikom dočekivanja gostiju, ostavim im svoj broj na koji sam uvijek dostupna, ali oni stalno osjećaju potrebu doći do mene nešto pitati i imam dojam da mi zvono na vratima neprestano zvoni. Nespretni su, često zvone samo zato što su zaboravili ključeve od ulaznih vrata. Naravno, drago mi je da im mogu ponoći, ali ubuduće se mislim reći da uopće ne živim u Biogradu (kroz smijeh nam je rekla Doris).

Što najviše volite u svom poslu?
Najviše volim upoznavati nove ljude i njihove kulture. Nije mi čak potrebno ići na putovanje kako bih probala neko tradicionalno jelo ili piće, gosti često pripreme sebi jelo iz njihovog kraja i pozovu mene i supruga da probamo. Lijepo je za Božić primiti čestitku i pozdrave od nekog bivšeg (a nadajmo se i budućeg) gosta. To je dokaz da dobro obavljamo svoj posao. Za kraj, vidjeti da je gost zadovoljan i da je iskoristio svoj zasluženi odmor baš onako kako je htio, naša je najveća nagrada. Upravo zato što često putujemo, volim staviti sebe u ulogu gosta i tako sagledati svoje gostoprimstvo i ponudu apartmana za plaćeni novac, a znam kakav je osjećaj vratiti se s putovanja nezadovoljan i ljut zbog loše uloženog novca i loše usluge.

Iznajmljuješ smještaj? Imaš dobro iskustvo ili savjet? Podijeli s nama svoju priču! #superdomaćin